انقلاب فرهنگی

برخی مطالب پراکنده از یحیی عبدالهی

انقلاب فرهنگی

برخی مطالب پراکنده از یحیی عبدالهی

به کانال بپیوندید:

حنان https://eitaa.com/yahyayahya
درایت
https://eitaa.com/deraiat
فلسفه تابع وحی (فتوح)
https://eitaa.com/fotoooh

از عاشورا تا انقلاب

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۴۰ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

اباعبدالله الحسین (علیه السلام) پا به میدان کربلا گذاشت تا نشان دهد سیره و مسلک عاشورائیان مبارزه همه جانبه با مظاهر باطل است و اکنون پیروان حسینی و عاشورائیان عصرما بدانند پیروی از حسین علیه السلام و حضور در کربلای امروز در گرو مبارزه همه جانبه با امتداد تاریخی جبهه باطل است چرا که نزاع حق و باطل یک نزاع تاریخی است که تا ظهور امام عصر ارواحنا فداه و غلبه کامل جبهه حق بر باطل ادامه دارد . بزرگترین وظیفه منتظران واقعی آن حضرت شناخت نماد مظهر باطل درعصرحاضر و مبارزه همه جانبه با آن می باشد ، و چه زیبا امام خمینی رحمه الله علیه به ما آموخت: ( انتظار در مبارزه است ) و جز این راهی به سوی قرب به خداوند وجود ندارد چرا که تمام دین ما تولی و تبری است .
شناخت و بررسی امتداد دو جبهه ایمان و کفر در عصر حاضر ما را به " تمدن غرب" و جریان " انقلاب اسلامی" می رساند ، یکی مبتنی بر مکتب لیبرالیسم و دیگری مبتنی بر آموزه های اسلامی ، تمدن غرب که بر محور توسعه ابتهاج و تلذذ مادی و ارضای هرچه بیشتر شهوات شکل گرفته است و انقلاب اسلامی که منادی شعار سعادت و رستگاری در پناه ایمان به خدا و دین اسلام می باشد . 
بنابراین تبری ما از شمر و یزید زمان خود در این خواهد بود که " تمدن غرب " در نوک پیکان مبارزات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ما واقع شود و چه اشتباه بزرگی است تعریف و تمجید از این تمدن باطل که بعضی ساده لوحان و سطحی نگران به آن مرتکب می شوند و این اشتباه آن اندازه بزرگ است که تعریف از کلمه کفر، و در ظهر عاشورا تمجید از سپاه عمر سعد گناهی بزرگ و نابخشودنی است ؛ و این را باور کنیم که کل یوم عاشورا .
امروزه تمدن غرب بیش از آنکه بخواهد از طریق إلقای شبهات نظری انسان ها را در مسیر آرمان خود قرار دهد ، از طریق ارائه الگوی زندگی متناسب با ارزشهای خود و بسط علوم و تکنولوژی مدرن بستر پرورشی جهت نیل به مقصد و هدف خود ایجاد می کند . در این راستا نظام ها و ساختارهای اجتماعی را به گونه ایی طراحی می کند که انسان ها در این بستر به تدریج فرهنگ ، اخلاق و گرایشات خاصی را به دست می آورند ؛ به عنوان مثال نظام اقتصاد سرمایه داری ( که امروزه همه کشورها به آن مبتلا هستند ) در بلند مدت اخلاق حرص به دنیا و طمع مادی را اقامه می کند و شما کمتر انسانی را پیدا خواهید کرد که با عناصر این نظام از قبیل : بانک ، بورس و شرکت های سهامی در زندگی روزمره خود بی ارتباط باشد .
لایه های تمدنی موجود در غرب بر اساس سیر ( مفاهیم ، ساختار ، محصولات ) می باشد ؛ بدین معنی که علوم و مفاهیم غربی ( مبتنی بر ارزشهای غرب ) ساختارها را نتیجه می دهد و محصولات عینی از قبیل ابزارها و تکنولوژی حلقه نهایی این چرخه به شمار می آید . 
بنابراین فرهنگ و ارزشهای باطل تمدن غرب اینچنین در تمان لایه های خود جریان می یابد وچه ساده انگارانه است این تفکر که ما بتوانیم اقتصاد و سیاسیت غرب را از فرهنگ آن تفکیک کرده و از آن ها در مسیر ارزش های خود بهره ببریم ، چرا که ( سیاست ، فرهنگ ، اقتصاد ) ابعاد یکدیگر بوده و قابل تفکیک از یکدیگر نمی باشند .
در جبهه مقابل گرایشات ایمانی مردم مسلمان در سال 58 ساختار سیاسی و نظام قدرت شاهنشاهی را در هم کوبید و انقلاب اسلامی را شکل داد و آنچه که در این مرحله از رسیدن به " تمدن اسلامی " ضروری است " جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم " است که " انقلاب فرهنگی " را در این مرز وبوم رقم زند و از این طریق امتداد فرهنگی جبهه حق را کامل نماید .
..... و اینچنین است رویارویی حسینیان و یزیدیان در عاشورای امروز . 
یحیی عبداللهی  
  • یحیی عبدالهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">